Jako że obejrzałem dosłownie wszystkie filmy wyreżyserowane przez Argento i prawie wszystkie do których napisał scenariusz, zrobię sobie teraz taką małą podróż przez jego twórczość i każde dzieło krótko opiszę. Na razie skupię się tylko na dokonaniach reżyserskich.
Ptak o kryształowym upierzeniu (1970)
Debiut...
lat 70-tych i 80-tych potem niestety forma poszla w las ale takie kultowe filmy jak Suspiria , Gleboka
czerwien ,Phenomena czy Inferno to filmy ktore po nim pozostana i zostana legenda bo nie znam
drugiego rezysera ktory potrafi stwozyc tak kapitalny klimat i taka atmosfere osaczenia i strachu jak on.
Argento choć przez wielu uważany za mistrza horroru jest moim zdaniem reżyserem nierównym i specyficznym. Nie znaczy to że go nie lubie. Uwielbiam jego filmy, ale żeby oddać sprawiedliwosć, nie każdemu przypadną one do gustu. Wiele z nich przypomina senne koszmary, cechuje je specyficzna stylistyka i klimat. Dlaczego...
więcejJa z tych, które widziałem pozwolę sobie na ocenę:
Ptak o kryształowym upierzeniu - 10
Suspiria - 9
Deep Red - 9
Tenebre - 9
Phenomena - 8
Trauma - 4
Bezsenność - 8
Jennifer - 5
Ponoć Argento chce kręcić wierną (nareszcie) adaptację Drakuli Stokera w 3D. Jestem pełen nadziei, ale i pełen obaw. Mistrz średnio odnajduje w dzisiejszych czasach i mam spore wątpliwości co to tego czy uda mu się okiełznać to całe cholerne 3D. Ale i tak mam wielką nadzieję, że film trafi do naszych kin.
Witam,
Od jakiegoś czasu studiuję twórczość Argento, już na początku powiem, że ten pan całkiem pozytywnie mnie zaskoczył. Jestem generalnie koneserem starej szkoły horroru, w zasadzie wychowałem się na Voorhessach, Myernsach, Carpentnerach, Kingach czy Mastertonach. Stąd kiedy słuch mnie doszły (jako iż nigdy...
W sumie to dubluje temat ,który założyłem jakiś czas temu na stronie filmu Giallo ,ale że mało osób tam zagląda postanowiłem go zamieścić tutaj.Oto link do trailera --> http://www.youtube.com/watch?v=e6ylQz6xRC4 .Ja osobiście po ostatnich dokonaniach Argento mam mieszane uczucia,ale do kina (jeżeli będą go grali)...
Na wstępie chciałbym zaznaczyć iż nie uważam się za fana Argento, jako reżysera, aczkolwiek cenię go i szanuję jego twórczość.
Widziałem tylko sześć filmów jego reżyserii, ale sądzę że to wystarczająca liczba do zabrania głosu.
Bananie powiem, że bardzo podobała mi się "Głęboka czerwień". Troszeczkę słabsze, ale...
Chcę sciągnąc film 'Suspiria' z osiołka ale niestety nie wiem czy film w oryginale jest po włosku czy po angielsku. Wersja po włosku ma dużo więcej użytkowników, lecz na początku w nazwie plkiu ma słynne DIVX ITA, czyli będzie raczej z żałosnym włoskim dubbingiem :(
Sam już nie wiem. Co o tym myślicie?